2014. május 27., kedd

Epres áfonyás morzsasüti

Már megint eper. Ki kell használni, amíg szezonja van és megfizethető. Az eredeti recept Candy's blogján található. Amikor megláttam, megint úgy jártam, hogy nem tudtam ellenállni, ezért kinyomtattam a receptet és hazavittem. Kicsit változtattam mert volt még maradék aszalt meggyem és marcipánt pedig elfelejtettem venni. De szerencsére volt otthon mandula, így megoldottam a kérdést, és nem is volt annyira cukros a tetején a morzsa.

Hozzávalók: (kb 16x24cm-es tepsihez)

Tészta:
150gr vaj
2db tojás
100gr cukor
csipet só
150gr liszt
1 kiskanál sütőpor
200gr eper
150gr aszalt vörösáfonya - meggy keveréke
100ml fehér rum

 Morzsa:
100gr mandula
50gr cukor
30gr vaj
30gr liszt

Az aszalt gyümölcsöket tálkába tesszük, ráöntjük a rumot és mikróban felmelegítjük. Hagyjuk kihűlni, majd leszűrjük. 

A morzsához a mandulát a cukorral késes aprítógépben nagyon simára aprítjuk. Hozzákeverjük a lisztet és az olvasztott vajat. A morzsás keveréket a hűtőbe tesszük, amíg elkészítjük a tésztát.


A 150gr puha vajat, a sót, cukrot kikeverjük a tojásokkal, majd hozzávegyítjük a sütőporral elkevert lisztet. (Itt én csaltam egy kicsit és kanalaztam a tésztába egy kicsit az áfonyáról leszűrt szép pirosra színeződött rumból.) Kivajazott, kilisztezett formába töltjük a sűrű állagú tésztát és egyenletesen elterítjük.

Megszórjuk az eperdarabokkal és a leszűrt aszalt gyümölccsel. Rámorzsoljuk a mandulás morzsát.

Előmelegített sütőben 175 fokon 35 - 40 percig sütjük.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése