2014. április 7., hétfő

Szederlekváros márványos süti


Ennek a sütinek az ötlete úgy jött, hogy volt maradék szederlekvárom. Jó kis házi készítésű, sűrű, tömény zselé. El kellett használni. Nem sokkal előtte a szemem elé került Süni Fahéjas csigasütije, amit kiszúrtam magamnak. Azonban úgy alakult, hogy a fahéjas krémet kiváltotta a szedres krém. Hát nem csalódtam a végeredményben. A hozzávalókat elfeleztem, mert nekem túl nagy lett volna és egyébként is a kedvenc sütiformám a kerek tortaforma. Süninek ezúton is köszönöm, hogy ihletadóm volt.

Hozzávalók (24cm-es kerek tortaformához):

Tészta:
- 1 tojás
- 1,5 bögre liszt (2,5 dl-es)
- 0,5 bögre cukor
- fél tk só
- 1 kk vaníliaaroma
- 50gr olvasztott margarin vagy vaj
- 1,25 bögre tej (185 ml)
- fél csomag sütőpor

Szedres krém:
- 100gr puha margarin vagy vaj
- fél bögre cukor
- 1 ek liszt
- 4-5 evőkanál házi feketeszeder lekvár


A tészta összetevőit kimérjük egy tálba és alaposan kikeverjük. Kivajazott és lisztezett formába öntjük.

A krém összetevőit szintén jól kikeverjük és evőkanállal halmokat teszünk a tésztára. Bele fog süppedni, mert a tészta nagyon híg. Amikor belekerült az összes krém,  fogjunk egy villát és próbáljuk meg a két anyagot egy kicsit összekeverni, hogy márványos legyen. Elég nehéz feladat szerintem, mert a tészta és a krém állaga nekem nagyon különbözött, így nem is sikerült nagyon eloszlatni a krémet a tésztában.

Miután ez kész, az előmelegített sütőben 175 fokon nagyjából fél óráig (tűpróbáig) sütjük.

Ha kihűlt, (vagy ha még csak langyos) szeleteljük és megesszük. Ha lett volna otthon vaníliafagyi, szerintem pompásan illett volna hozzá.




Azért ez nem néz ki rosszul .......


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése