2014. április 29., kedd

Fonott kalács - Blogkóstoló 16. forduló



A Blogkóstolóban ismét olyan blogot ismertem meg, ahol eddig még nem jártam. A Húsvét kapcsán szerencsésnek érezhettem magam a választáshoz, mert Zsuzsinál hamar rátaláltam a Fonott kalács receptjére, így hamar eldőlt, mit fogok készíteni. Az elkészítéssel várnom kellett Húsvétig. Azt hittem, ez egy édeskés fonott kalács lesz, de nem. Inkább olyan, mint egy kenyér, hiszen nem tejjel, hanem vízzel készül. Az eredeti recepttől én eltértem nem töltöttem meg édes töltelékkel. Olyat akartam készíteni, amit a húsvéti sonkához lehet adni. Egyéb hozzávalók arányain nem változtattam.A tészta állaga remek lett, nem ragadt, könnyen tudtam formázni.





Hozzávalók:

  • 0,75 dl olaj
  • 3 dl kézmeleg víz
  • 2 dkg élesztő
  • 60 dkg liszt (ebből én 10dkg teljes kiőrlésű lisztet használtam)
  • 3 dkg cukor (0,4 pohár)
  • 1 nagy tojás
  • 1 kávéskanál só
 Az olajat, langyos vizet a cukorral és a sóval egy tálba tesszük és belemorzsoljuk az élesztőt. Hagyjuk egy kicsit állni, majd keverjük hozzá a tojást és a lisztet. Dagasszuk ki alaposan a tésztát, majd letakarva hagyjuk állni egy órát. Gyúrjuk át, és formázzunk két kalácsot. Letakarva ismét hagyjuk őket kelni 3/4 órát. Kenjük meg a tetejét tojással és 200 fokos sütőben kb 30 perc alatt süssük meg.



Sütés előtt

2 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy sikerült választanod. Én is megsütöttem húsvétkor. Sonka mellé tökéletes :) Köszönöm, hogy benéztél hozzám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Jól választottam, szép is lett, finom is lett. Köszi a receptet, szerintem máskor is hasznosítani fogom!

      Törlés