2013. december 16., hétfő

Sütőtökös csokis süti szedres krémmel

Lapozgattam az ezer és ezer oldalnyi receptjeim egyik kupacát és kiválasztottam pár sütit, amik éppen kedvemre valók voltak. Vasárnap délben pedig döntöttem és egy sütőtökös tésztánál maradtam, ami ígérete szerint nagyon finom lett. A tészta a sütőtökpürétől nem lesz száraz, hanem finom puha, szaftos, de ennek ellenére nagyon könnyű az állaga. A krém a tetején pedig egy kicsit megváltozott az eredetihez képest, de szerintem így is illett a sütihez. A  süti ötletét Marka boszikonyhájában találtam.



Hozzávalók:
100gr puha vaj
180gr cukor (LEHET TÖBB, ha valaki édesebbre szeretné)
2db tojás
1 teáskanál vaníliakivonat
200gr sütőtök püré
125gr liszt
80gr kakaópor

1-1 teáskanál szódabikarbóna és sütőpor
csipet só
50ml tej

A vajat a cukorral mikróban kicsit megolvasztom, elkeverem. Hozzákeverem a tojást, majd sorban a többi hozzávalót.
A sütőt előmelegítem 175 fokra. Kivajazok egy kb 20cm átmérőjű sütőtálat, vagy kerek tortaformát (nálam ez most egy kis üveg pitetál volt - kilisztezem és beletöltöm a tésztát. 30-35 percig sütjük. Végezzünk tűpróbát. Nekem a tészta felpúposodott és ki is repedt egy kicsit, de mindent összevetve nem bántam, mert nagyon szép volt. Sütés után a tésztát hagyom teljesen kihűlni.

Krém:
200gr natúr krémsajt
3 evőkanál cukor
3 evőkanál szederlekvár - vagy más, amit szeretünk

A krém hozzávalóit jól kikeverjük, majd a kihűlt tésztára kenjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése