2013. december 2., hétfő

Sörös-csokis muffin

Fel volt bontva a Fekete Démon sör és nem akartam sokáig tárolni, ezért direkt sörös receptet kerestem, de mindenképpen valami újat akartam, amit felrakhatok a blogra. A receptet a Technicolor Kitchen blogon találtam számos szuper recept társaságában, amiket elmentettem magamnak, csak azt nem tudom, mikor fognak sorra kerülni. Minden nap azért mégse süthetek. Egyúttal kipróbáltam a szilikon sütiformámat is, ami karácsonyi mintázatú. Életemben először sütöttem szilikonformában és nagyot csalódtam benne, mert a sütiket csak darabokban tudtam kiszedni. A karácsonyi csillag és fenyő formáknak halvány nyomait tudtam csak felfedezni rajtuk. Még szerencse, hogy pár muffin is készült, azok legalább normálisan néznek ki. Egyébként lehet, hogy a recepttel volt a gond. Elég puha, levegős, könnyen morzsálódó tészta lett, amikor megsült, lehet, hogy azért esett szét. Az íze viszont kárpótolt valamennyire, mert NAGYON finom! Ki fogom próbálni a szilikonformát valami tömörebb tésztával, hátha jobban sikerül. Muffinnak viszont tökéletes.

Hozzávalók:
125gr vaj
120ml sör (világos vagy barna teljesen mindegy)
1 csipet só
125gr liszt
1 kávéskanál sütőpor
1 kávéskanál szódabikarbóna
125gr kristálycukor
75ml tej
1 tojás
50gr aprított étcsokoládé
vanília kivonat

Előmelegítjük a sütőt 180 fokra. Előkészítjük a muffinformákat, vagy tetszőleges sütiformát kibélelünk sütőpapírral.

A vajat a sörrel és egy csipet sóval felmelegítjük, annyira hogy éppen felolvadjon benne a vaj. Félretesszük, amíg a többi hozzávalót kimérjük.

Vegyítsük össze a lisztet, a sütőport, szódabikarbónát a kakaóval, majd adjuk hozzá a tejet, tojást, cukrot, vaníliát és a vajas sört. Keverjük ki simára majd a végén forgassuk bele a csokidarabokat.

Osszuk szét a formákba a tésztát és az előmelegített sütőben kb 20 perc alatt süssük meg. Ha egy nagyobb formában sütjük a tésztát, nem lesz kész ilyen hamar. Végezzünk tűpróbát a sütés végén. 

Apunak is ízlett....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése