2013. december 3., kedd

Aszalt szilvás káposztás csülök

Megkívántam ezt a nehéz kaját a múltkor, alig vártam, hogy legyen alkalmam elkészíteni. Nagyon finom, különösen a sült aszalt szilvát imádom és a csülök bőrös részét. A család is nagyon szerette.

Hozzávalók:

1 kicsontozott bőrös sertéscsülök
2 evőkanál olaj vagy zsír
só, bors, babérlevél
2 marék aszalt szilva
2 gerezd fokhagyma
1kg savanyú káposzta

A savanyú káposztát lecsepegtetjük, de ha nincs sok leve, ezt ki lehet hagyni. Rendezzük el egy sütőtál aljában majd szórjuk rá a szilvákat.
A csülökhúst daraboljuk fel nagyobb szeletekre.
Az olajat egy teflonserpenyőben felforrósítjuk és a húst pirítsuk elő rajta. Sóval, borssal fűszerezzük és rászórjuk a felaprított fokhagymát. Pár percig így sütjük, majd rakjuk ki a húsokat a káposztára. Dobjunk rá babérleveleket. Locsoljuk rá a fokhagymás olajat és takarjuk le az egészet fóliával. Süssük 175 fokos sütőben legalább két órán keresztül, vagy amíg a hús puha nem lesz. Ekkor vegyük le a fóliát és hagyjuk megpirulni a húst. Ha ez kész, tálalhatunk is. Fogyasszunk hozzá egy kis tepsis sült burgonyát, és a zsírosság ellensúlyozására és csak mert szeretjük, finom száraz vörösbort.


1 megjegyzés:

  1. Szia, téged sorsolt nekem Dina az ajándékozásnál. Megírnád nekem a címedet az andicslilla@gmail.com-ra, hogy a napokban postázhassam a csomagodat? Köszi, és nagyon örülök, hogy a játék kapcsán rád találtam, ezentúl biztosan olvasni foglak!

    VálaszTörlés