2013. november 11., hétfő

Libasült párolt káposztával és karfiolos burgonyapürével

Végre libacombot sütöttem. Márton napra még sohasem készültünk külön menüvel, épp itt volt az ideje. Nálunk régen Nagymamám mindig tartott kacsákat és ha kacsát sütöttek, mindig párolt káposzta volt hozzá, így ez most sem maradhatott ki. A párolt káposzta az az étel, amit magában is bármikor bármilyen mennyiségben meg bírnék enni. El kell dugni előlem konkrétan. Ja és még kacsahájat is vettem és kisütöttem tepertőnek. A kacsatepertő is valami isteni, nagyon szuper kaja.

Hozzávalók:

Sült libacombokhoz:
személyenként 1 db libacomb
5-6 gerezd fokhagyma
majoranna, só, bors

A libacombokat megmossuk és a nemkívánatos dolgokat eltávolítjuk a bőréről. Én a nagyon hájas részeket is levágtam róla és hozzátettem a kacsahájhoz, így jobban ki tudott sülni a sok zsír. A combokon a bőrt vagdossuk be, így jobban átjárja a fűszer és a zsír is jobban kisül. Sóval, borssal és majoránnával dörzsöljük be a húst és fektessük sütőedénybe. Öntsünk alá egy deci vizet és dobjuk rá a fokhagymagerezdeket héjastól. 150 fokos sütőben süssük 2 órán keresztül, közben egyszer fordítsuk meg. Én a végén, amikor a hús már puha volt, grill üzemmódra kapcsoltam a sütőt és pár perc alatt ropogósra pirítottam a bőrét. 


Káposzta:
1 kg káposzta (lila és fehér vegyesen)
1db vöröshagyma
pár evőkanál kacsa vagy liba zsír
vörösborecet

egész és őrölt kömény
cukor

A káposztát vékony szálasra felvágjuk a hagymával együtt serpenyőbe tesszük. Rászórjuk a sót, a köményt ízlés szerint és 1 evőkanál cukrot. Meglocsoljuk 1-2 evőkanál vörösborecettel, fél deci vízzel és rákanalazunk olvasztott zsírt. Jól összekeverjük és közepes lángon elkezdjük pirítani fedő alatt. Gyakran megkevergetve puhára pároljuk. A vége felé a fedőt már nem tesszük rá, hogy az esetlegesen keletkezett leve elpárologjon. Kóstolgassuk is szaporán, hogy elég ecetes, édes, vagy épp elég fűszeres-e. 


Karfiolos burgonyapüré:
2 nagyobb burgonya
2 nagy karfiolrózsa
frissen reszelt szerecsendió
1 evőkanál vaj
2-3 evőkanál tejföl
fél deci tej (elhagyható)
sült fokhagymagerezdek

A megpucolt burgonyát és a karfiolrózsákat együtt sós vízben puhára főzzük, leszűrjük és félretesszük pár percre. A libahús mellett sült fokhagymagerezdek héjából kinyomjuk a krémes belsejét és hozzáadjuk a krumplihoz. Rátesszük a vajat is és krumplitörővel összetörjük. Jól kikeverjük a tejföllel és a tejjel és a frissen ráreszelt szerecsendióval. 

Tálaljuk a libacombot a káposztával és a burgonyapürével. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése