2013. november 14., csütörtök

Guinness brownie

Amióta sütöttem már fekete sörrel süteményt, mindig tartok itthon belőle, hogy bármikor megismételhessem. Most a browniet választottam, mert megint csokisra vágytam. Annyi étcsokit még életemben nem vettem, mint idén. Ha sütit sütök, az általában csokis, vagy citromos. Ez a két íz dominál a képzeletemben, ha sütire gondolok. Szerencsére a család nem tiltakozik.

Guinness brownie recept eredetije innen van. Imádom a külföldi gasztroblogokat bújni. Gyönyörű tepsis sütiket találni náluk, viszont ki nem állhatom a mértékegységeket átszámolgatni, de ennek a receptnek nem tudtam ellenállni. Persze kicsit átalakítottam, hogy ne legyen benne annyi cukor.

Hozzávalók:
225gr étcsoki (min 60%)
250gr vaj
120ml Guinness (vagy Fekete Démon is jó)
4db tojás
145gr finomliszt
6 evőkanál kakaópor
1 kávéskanál só
225-250gr cukor

Mérjük ki egy mikrózható tálba a feldarabolt csokit és a vajat. Olvasszuk meg a mikróban, de vigyázzunk, ne forrósodjon fel. Keverjük bele a sót és a cukrot. Külön tálban jól keverjük össze a kakaót a liszttel. A vajas krémhez egyenként keverjük hozzá a tojásokat, majd a sört és végül a lisztes kakaót. Simítsuk a tésztát sütőpapírral bélelt tepsibe (legalább 25x30cm, hogy elég vékonyan terüljön el a massza.). 175 fokra előmelegített sütőben 25-30 percig sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy már nem ragad, de ne szárítsuk ki. Ha kihűlt, szeleteljük és élvezzük a tömény csokis ízt.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése