2013. november 10., vasárnap

Fűszeres sütőtök krémleves

Nagyon szeretjük a sütőtököt, és most egy új recept szerint készítettem a krémlevest. Általában a tejszínes változatot készítem, de most megálltam, hogy ne tegyek bele. Így is nagyon finom lett.

Hozzávalók:
500gr sütőtök
1 kisebb hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 liter zöldségleves (kockából is jó)
kevés olaj
só, bors, oregano, kevés chili (én szárítottat használtam)
2-3 teáskanál vörösborecet
pirított kenyérkockák



Az olajon megfuttatjuk a pár darabba vágott hagymákat, majd rádobjuk a megpucolt sütőtök darabokat. Felöntjük a levessel, fűszerezzük,és puhára főzzük a zöldségeket. Ha minden megpuhult, botmixerrel turmixoljuk és hozzáadjuk az ecetet. Még egyszer összeforraljuk és tálaljuk. Pirított kenyérkockákat vagy pirított tökmagot szórhatunk rá, és ha van otthon tökmagolajunk, csepegtethetünk rá egy picit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése