2013. október 17., csütörtök

Zöldparadicsom lekvár

Két évvel ezelőtt annyi zöldparadicsomot szedtünk össze a fagyok előtt, hogy nem tudtam, mit kezdjek vele. Elkezdtem kutakodni és meglepődtem, hogy ebből lekvárt is lehet főzni. A család elég furán nézett rám, gondolták biztos meghülyültem, és egyébként se lehet finom. Megfőztem. Kóstolgattam, nem voltam nagyon elragadtatva, így elraktam a spájz mélyére. Úgy egy év múlva előkerültek a polcról az üvegek és elkezdtem sütibe, kenyérre kenegetni. Linzerbe kifejezetten finom, de vajas kenyérre kenve is jó. A lényeg szerintem az, hogy hagyjuk összeérni az ízeket. Ha esetleg valakinél még nem fagyott le a paradicsom, szerintem kis mennyiséggel próbálja ki, mert megéri.


Hozzávalók:
1kg zöldparadicsom (lehet közte olyan is, ami már kezd egy kicsit színesedni)
30-40 dkg cukor
1db citrom leve
vanília kivonat vagy fél vaníliarúd magjai

A paradicsomokat megmossuk és négybe vágjuk. Egy lábasban feltesszük főni egy fél deci vízzel. Legalább egy órán keresztül főzzük lassú tűznél, közben gyakran keverjük át, mert könnyen lesülhet. Merülőmixerrel vagy turmixgéppel pépesítsük, de nem baj, ha maradnak benne kisebb darabok. Adjunk hozzá a vaníliát és ízlés szerint cukrot. Főzzük fel újra, majd nyomjuk bele a citrom levét. Kóstoljuk meg, hogy elég édes lett-e. Sterilizált üvegekbe zárva tegyük ki a kamrapolcra.

Ebből a mennyiségből 4-5 kis üveg lekvárunk lesz.

Képet is hozok majd, ígérem...........


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése