2013. október 17., csütörtök

Csokis kenyértorta

Ezt a receptet már többször elkészítettem, de régebben nem készült róla fotó. Most volt otthon szikkadt kenyér, amit már úgyse ettünk volna meg, ezért kitaláltam, hogy megint megsütöm ezt a sütit. Mire hazamentem, Anyu a sütőben kiszárította a kenyérszeleteket, aminek annyira nem örültem, mert így nem tudtam szépen felkockázni áztatás előtt. Na de végül is mindegy, mert úgyse látszik a végeredményen, hogy milyen alakúak a kenyérdarabkák. Az eredeti recept a Mindmegette oldalán található, de én egy kicsit átalakítottam.

Hozzávalók:
200gr szikkadt kenyér vagy bagett
6dl tej
1 csomag vaníliáscukor vagy 1 teáskanál vanília kivonat
50gr mazsola
1 tábla étcsokoládé (100gr)
100gr kakaós keksz (Győri Édes kakaós) ledarálva
100gr aprított mandula vagy dió
2db tojás
1 kávéskanál mézeskalács fűszerkeverék
csipet só
70gr cukor
1 teáskanál sütőpor

Elkészítése:

A kenyérszeleteket tálba kockázzuk, hozzáadjuk a mazsolát és a diót vagy mandulát és leöntjük a forró tejjel, amelyet ízesítettünk a cukorral, vaníliával és a sóval. Állni hagyjuk egy órát. Megolvasztjuk a csokit a mikróban. Hozzáadjuk az áztatott kenyérhez a darált kekszet, az olvasztott csokit, a sütőport, a fűszert és a tojásokat. Jól átkeverjük, hogy egyenletesen eloszlassuk az alapanyagokat.

Kivajazott formába öntjük a keveréket és elsimítjuk.

175 fokos sütőben légkeveréssel egy órát sütjük. Hidegen tálaljuk. Megszórhatjuk egy kis porcukorral is a tetejét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése