2013. augusztus 27., kedd

Ropogós diós csokoládétorta

Valami csokisra vágytam, de most nem akartam a megszokott receptet elővenni, hanem ki akartam próbálni egy újat. Tulajdonképpen nekem mindegy, csak tömény csokis legyen a végeredmény. A régi receptes újságokat kaptam elő és egy Fakanál-ban találtam meg amit kerestem. Egy kicsi változtatás azért elfért rajta, hiszen én mindig kevesebb cukrot használok, mint ami a receptekben van. Eleve duplázni kellett az eredeti mennyiséget ahhoz, hogy normális méretű tortát kapjak, mert nekem nincs kicsi (18cm-es) kerek formám.

Hozzávalók:

Tészta:
100gr étcsokoládé és 100gr eperkrémes töltött csoki (vagy simán csak 200gr étcsoki)
140gr vaj
pici só
300gr dió vagy mogyoró (ebből 250gr darált és a többit csak durvára vagdalva)
60gr kétszersült vagy jó száraz pirítós kenyér
4db tojás
150gr cukor
1 teáskanál sütőpor


Krém:
2dl habtejszín
100gr étcsoki

Ahogy én készítem:
A vajat és a csokit a cukorral egy mikrózható edénybe tesszük és megolvasztjuk egy kicsit, csak annyira, hogy ne forrósodjon fel, azaz kenhető állagú legyen a csoki és fakanállal jól keverjük ki simára. Egyenként keverjük hozzá a tojásokat. Reszeljük bele a kétszersültet,  adjuk hozzá a diót és a sót, sütőport. Jól keverjük ki a tésztát, majd öntsük kivajazott tortaformába (23cm). Süssük meg előmelegített sütőben 160 fokon 1 óra alatt.

Amikor kisült a tészta, vegyük le róla a karimát és hagyjuk kihűlni. Ezalatt készítsük el a krémet.

100gr darabokra tört étcsokit a mikróban olvasszunk meg. Mivel most nincs mellette vaj, vigyázzunk, hogy csak közepes fokozaton legyen, nehogy túl forró legyen és megégjen. Inkább többször nyissuk ki a mikrót és ellenőrizzük. Ha már kenhető a csoki, apránként keverjük hozzá a szobahőmérsékletű habtejszínt. Egy jó sűrű krémet kapunk, melyet legalább egy órára beteszünk a hűtőbe. Ha már hideg, géppel verjük fel, hogy szép krémes legyen (ez nekem most nem jött össze, látszik is a képen, hogy túlvertem a habos csokit és darabos lett). A kihűlt torta tetejét és oldalát vonjuk be a csokis krémmel. Szórjunk a tetejére aprított diót vagy mogyorót és egy kevés porcukrot. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése