2013. július 15., hétfő

Babos marharagu

Ezt a receptet még egy tavalyi Good Food-ból néztem ki. Nagy rajongója vagyok a lapnak és elő is fizettem rá. Szinte nincs olyan nap, hogy ne lapoznám fel valamelyik számát és mindig találok valami érdekes újdonságot, amit még nem fedeztem fel eddig. Ez a recept is ilyen. Korábban is készítettem már hasonló, sütőben sült marhahúst és nagy kedvencem lett, mert a hús elképesztően omlós lesz a lassan egyenletes hőfokon sütéstől. Nagy előnye a receptnek, hogy majdnem mindent egyszerre bele kell csak dobálni az edénybe, összeforgatni és már mehet is a sütőbe, ahol két és fél órát tölt el háborítatlanul. (Nem kell folyton ott állni mellette és vigyázni, hogy nehogy odaégjen.) Ezalatt akár ki is takaríthatunk, vagy csak süttethetjük a hasunkat a teraszon egy jó könyvvel, a vasárnapi ebéd szinte magától elkészül.

Hozzávalók:  
1kg marha lábszár kockákra vágva
2x400gr hámozott paradicsom konzerv
só, bors,
2tk pirospaprika
2tk őrölt kömény
2ek cukor
2db vöröshagyma felkockázva
1 nagy doboz (800gr) konzerv vörös bab vagy óriás fehér bab

Tegyük jó nagy tűzálló tálba a húst, a hagymát, a fűszereket, a cukrot és a paradicsomot.  Jól keverjük át, fedjük le és tegyük be a 150 fokos sütőbe. Hagyjuk magára két és fél órára. Ha nagyon kíváncsiak vagyunk, akkor másfél óra után nézzük meg és keverjük át. Két és fél óra elteltével kóstoljuk meg a húst, már majdnem jónak kell lennie. Keverjük hozzá a lecsepegtetett babot. Ha még nagyon keménynek érezzük a húst, további fél órát süssük, mielőtt hozzáadjuk a babot. A babbal együtt még fél órát hagyjuk sülni, de már fedő nélkül, hogy a leve is párologjon és besűrűsödjön a szaft.

Fogyaszthatjuk főtt rizzsel körítve, vagy csak simán friss kenyérrel, zsemlével, esetleg morzsolt fetával vagy más sajttal megszórva, vagy főtt kukoricával elkeverve. Adagonként le is lehet fagyasztani. Én fetával és friss kenyérrel ettem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése