2013. március 19., kedd

Gofri

Évente egyszer szoktam elővenni a gofrisütőt - de ezzel lehet, hogy most sokat mondtam. Ezt mindig megelőzi egy pár hónapos "Kellene már sütni gofrit!" és hasonló mondatokkal tarkított vágyakozás. Aztán egyszer csak nekiállok.

Ez a mostani gofri kávés pudingos krémmel és lemon curddel volt töltve.

Tészta:
200 gr liszt
100 gr cukor
1 kk vanília aroma
2 tojás
1 csipet só
120 gr vaj
1,5 dl tej
1 kk sütőpor

A tésztához a puha vajat kikeverem a tojásokkal és a cukorral. Hozzáadom a vaníliát, sót, sütőport, elkeverem és a végén megy bele a tej és a liszt. Nem szoktam nagy ügyet csinálni, csak mindent alaposan összekeverek és kész. Máris lehet a gofrisütőt izzítani. Én mindig kikenem vékonyan egy kis olajjal, mielőtt elkezdem a sütést.

Nekem ebből a  mennyiségből 7db szép gofrim lett.

Tortaszerűen megtöltöttem lemon curddel és egy csomag vaníliás pudingporból 4dl tejjel készített krémmel, amibe a végén egy kiskanál nescafet is kevertem, attól lett ilyen érdekes a színe. Tálaláskor cikkekre vágtam és tejszínhabbal díszítettük ki.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése