2013. február 11., hétfő

Milliomos szelet

Annyi helyen láttam és egy-két kivétellel mindenki magasztalta ezt a finomságot. Gondoltam, már nekem is ki kell próbálnom. Volt is otthon sűrített tej, amit még az ősszel szereztem be egy karamellás pitéhez. Akkor abból nem lett semmi, mert a sűrített tej nekem egy olyan alapanyag, amitől kiver a víz. Sűrű, hihetetlenül édes valami, minden ragacsos lesz tőle, szóval nem jön be. Nem szeretem az agyon cukrozott dolgokat. Attól viszont nem kellett tartani, hogy ha elkészítem, nem fog elfogyni, mert csak akkor nem fogy el nálunk a süti, ha eldugom. 

Ez egy nagyon egyszerű süti, kezdőknek sem okozhat gondot.

Tészta:
170 g finomliszt
120 g vaj
csipet só
50 g cukor

A tészta hozzávalóit morzsalékosra vegyítjük és belenyomkodjuk egy kicsike lapos tepsibe. Mivel nekem ilyen nincs, egy téglalap alakú jénai edény tetejét (kb 20 x 15cm) béleltem ki sütőpapírral és abba szórtam a morzsát. Szép egyenletesre elosztjuk és tenyérrel jól megnyomkodjuk. 180 fokos sütőben negyed órát sütjük. Közben elkészítjük a karamell krémet.

Ha vékony krémet szeretnénk, mint az enyém, akkor 1 tubus sűrített tejet olvasszunk össze 50g vajjal és egy csipet sóval. Kis tűzön főzzük, amíg halványbarna színt kap. Vigyázzunk, mert könnyen odasülhet az aljára, nekem is kezdett már lesülni, ezért inkább nem főztem tovább.

Ha vastagabb krémet szeretnénk, egyszerűen vegyük a sűrített tejből és a vajból a dupláját.

Amikor kivettük a sütőből a tésztát, azonnal kenhetjük is rá a karamell krémet. Egyenletesen kenjük el a tésztán, hogy a szélekre is szépen jusson belőle.

Ezután hagyjuk jól kihűlni, és jöhet rá a csoki. A csokimázhoz olvasszunk fel 100 g étcsokit 2 evőkanál olajjal. Keverjük szép simára és kenjük el a már kihűlt karamellkrém tetején. Tegyük hideg helyre.

Szeletelés előtt nem árt egy fél órát szobahőmérsékleten tárolni, hogy a csoki ne törjön össze, amikor felvágjuk.

A fotóim nem lettek épp a legszebbek, mert annyira kis vékonyka lett a süti, hogy a karamellkrém szinte nem is látszik.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése