2013. január 15., kedd

Zöldséges leveles tészta kosárka

Volt egy fél csomag maradék leveles tésztám, amivel nem tudtam mit kezdeni. Szombaton kigondoltam hát ezt a kis finomságot belőle. Akár még mini quiche-nek is nevezhetnénk.

Hozzávalók (3 adaghoz)
200-250gr leveles tészta (fél csomag, én 500gr-os csomagot szoktam venni)
1db apró cukkini
1db vöröshagyma
1db TV paprika, (vagy még szebb, ha piros színűt választunk)
pár szelet bacon
2db tojás
2-3 kanál tejszín
1ek olaj
só, bors, sajt

A leveles tésztát vékonyra nyújtottam és elvágtam 6 egyforma négyzetlapra, ezzel kibéleltem a formát. Olyan tepsim van, amiben 6 db mini gyümölcstorta szerű mélyedés van (a fotó sarkában látható is egy része).

A zöldségeket felkockáztam. A bacont kis szeletekre vágva elkezdtem pirítani egy evőkanál olajon, majd hozzáadtam a zöldségféléket, a fűszereket és pár perc alatt megpároltam, csak annyira, hogy még roppanós maradjon a paprika. Itt kell hozzákeverni a tejszínt, a tojásokat és reszelt sajtot. De ezekkel már nem kell tovább sütni. A zöldséges masszát belekanalaztam a tésztakosarakba, egy sajtszelettel betakartam és a sütőben közepes hőfokon kb 20 perc alatt megsütöttem.

Ezalatt összedobtam egy salátát. Fél fej jégsalátát, egy lila hagymát, pár szem paradicsomot és fél kígyóuborkát felaprítottam, feta sajt kockákkal kevertem el, pici sót és pizzafűszer keveréket szórtam rá és olívaolajjal meglocsoltam.

A kisült kosárkákat a saláta mellé tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése